Treść z prawami autorskimi. Nie kopiuj! Podlinkuj :-) Jesteś tutaj: GŁÓWNA > DUCHOWOŚĆ > TECHNIKI RELAKSU

TECHNIKI RELAKSU jako wstęp do medytacji


Relaks
Aby nauczyć się medytacji, najpierw należy opanować techniki relaksu. Medytacja, to ogólnie rzecz biorąc stan bardzo pogłębionego relaksu. Nie dojdziemy do takiego stanu bez uprzedniego treningu metod relaksu.
Jest wiele technik relaksu. Jedną z popularnych jest trening autogenny Schulza.

TRENING AUTOGENNY SCHULTZA

Ten rodzaj relaksu powstał w latach dwudziestych XX wieku. Opracował go J. H. Schulz. Później metodę tę rozwinął W. Luthe.
Słowo "autogenny" znaczy "samotworzący". Oznacza to, że człowiek może sam wytworzyć relaks swojego ciała i umysłu pod wpływem określonych, ujętych w programie treningowym działań.

Kiedy warto stosować trening w celach terapeutycznych

  • w przypadku nadmiernego ulegania stresowi,
  • w zaburzeniach psychosomatycznych, na przykład w nadciśnieniu,
  • w zaburzeniach snu,
  • w problemach z koncentracją.
  • Efekty treningu autogennego Shultza

  • dochodzi do łatwiejszego odprężania się,
  • następuje redukcja stresu,
  • szybciej można się zregenerować
  • umysł staje się bardziej spokojny, nerwowość staje się obniżona,
  • potrafimy reagować na różne sytuacje z większym dystansem,
  • ból jest mniej odczuwalny.
  • Pomieszczenie, w którym wykonujemy trening powinno mieć odpowiednią temperaturę i zapewniać spokój. Ćwiczymy w wygodnym stroju. Oczy należy zamknąć, gdyż powoduje to emitowanie z mózgu fal alfa (ułatwia relaksację).
    Powinno się odbywać trening codziennie, najlepiej w pozycji siedzącej, gdyż taka właśnie najbardziej relaksuje bez powodowania senności. Formuły słowne należy powtarzać w myślach kilkakrotnie powolnym, spokojnym tonem. Wszelkie sugestie rozluźnienia, ciepła, chłodu należy przyjmować z pełnym zaangażowaniem zmysłowym i emocjonalnym, "wczuć się" w ćwiczenia.

    Procedura pełnego zabiegu treningu autogennego Schulza

    (dochodzi się do niej stopniowo przez kilka tygodni):
  • "Moja lewa ręka jest ciepła i ciężka. Jestem spokojny i rozluźniony". To samo ćwiczenie należy zastosować wobec kolejnych części ciała.
  • "Moje serce bije mocno i regularnie" - skup się na pracy swojego serca.
  • "Oddycham spokojnie" - skoncentruj się bezwysiłkowo na oddechu.
  • "Mój splot słoneczny jest przyjemnie ciepły".
  • "Moje czoło jest chłodne".

  • Trening autogenny jest zasadniczo prosty, można go wykonywać po odpowiednim przeszkoleniu samodzielnie i przynosi dobre rezultaty. Według mnie powinien on stanowić część każdego rodzaju terapii związanej z chorobami psychosomatycznymi.

    Powyższy tekst jest fragmentem kursu TECHNIKI RELAKSU. Zapraszamy na kurs.

    Masz pytania? Chcesz zapisać się na kurs? Skontaktuj się

    Telefon: 506-320-330 uwaga: (nie odbieram, kiedy prowadzę kursy - mam wtedy zwykle wyciszony telefon; po kursie oddzwaniam, o ile nie jest na to zbyt późno i jeśli zostaje mi wysłana wiadomość sms z prośbą o oddzwonienie).
    E-mail:
    Na wiadomości odpowiadam regularnie.
    Możesz też skorzystać z poniższego formularza:
    foxyform (name - imię, subject - temat, message - wiadomość, send message - wyślij wiadomość, antispam protection - wpisz w okienko obok tekst z obrazka - ochrona antyspamowa; czerwona gwiazdka - pola obowiązkowe).
    KURSY PRZEZ INTERNET - UCZ SIĘ WYGODNIE W DOMU!